Den som väntar på något gott...


Sitter och väntar på att pajen i ugnen ska bli klar, jag är så hungrig. Det blir iaf Fetaost och spenatpaj till middag idag. Suupergod paj! Jag slänger upp receptet så får ni prova!


Orginalrecept pajdeg:

3dl mjöl
125g kallt margarin
2-3msk vatten

Låt degen vila en halvtimme i kylen innan gräddning. Förgrädda sedan 10min 200 grader.

Fyllning:

1 gul lök
1 paket bladspenat
olivolja
250 g fetaost
2 msk oregano
3 ägg
3 dl grädde
salt, vitpeppar

Skiva löken och stek den tillsammans med spenaten i olja någon minut. Fyll sedan det färdiggräddade pajskalet med löken och spenaten och smula sedan på fetaosten. Krydda med oregano. Blanda ägg, grädde, salt och peppar i en skål och häll över pajen. Grädda 40 min i 175 grader

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0