Julstäd.

Imorgon är det julafton! Har gått så fruktansvärt fort. Tycker det nästan nyss var julafton. Men jag tycker det är mys, så ska inte klaga. Hela året har gått ruggit fort! Snart är det nyår med, och tycker vi nyss firade nyår i Vemdalen.

Dagarna som varit har det vart en hel del springande ute i birsta och i stan för att hitta dom sista klapparna. I söndags var bror och jag bjuden till pappa och ellinor på middag, och det byttes även julklappar. Igår kändes det som att jag bodde ute i birsta. For först ut vid 9-tiden med ellinor för att kika, var hemma runt 2. Slängde i mej lite nudlar och sen bar det av ut till birsta igen med mamma, och kom återigen hem  halv 10.

Nu har jag iaf gjort sista rycket. Drog av alla golv ännu en gång och har även dammtorka lite till. Igår kom också granen upp, så mysigt blev det.  Var också och hämtade mormor och morfar inatt!

Inatt när vi var ut med melker så gjorde han också illa sej! Vet inte vad han gjorde, men hela klon som liksom är en bit upp på tassen stog rakt ut, och det kom blod! Imorse när vi kikade på klon så såg vi att den har sprucke hela vägen.  Så nu måste vi göra rent och linda in tassen några dagar framöver, och hoppas på att det inte blir någon infektion. För då måste veterinären besökas och klon måste ryckas bort! Lillbubben min! =/

Imorgon hinns förmodligen inget bloggande med, för då ska jag feta mej med all julmat och bara mysa!

Nu ska jag gå och ordna mat till hönn och snart ska jag äntligen få träffa Malla igen! Wiieee!



 

Kommentarer
Postat av: Milla

Håller med dig, tiden bara rinner iväg =( Hoppas att du fick en fin julafton ;D

2008-12-26 @ 15:47:46
URL: http://milla.blogg.se/
Postat av: Felicia

Mysig blogg :) Ha det bäst!

2008-12-30 @ 20:58:17
URL: http://ex0t1c.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0